Fölmys

Nästan prick klockan 7 hämtade jag upp My och Cindy och åkte till hennes stall. Morgontrött var bara förnamnet, haha !
 
Idag fick Platina och Chilli komma ut i en större hage med ström, eftersom lilleman har börjat suga på tråden. Han höll sig undan väldigt länge men gick tillslut fram och bet på tråden och fick såklart en stöt. Lite förvånad blev han men han släppte det ganska fort ändå. Tråden var han dock inte på något mer under timmen dom var ute.
Jag ska dit både i eftermiddag och ikväll och kanske att vi släpper in Tessie till föl och sto en stund. Det är ju dags att börja vänja ihop dom så att dom kan gå ute allihop.
När vi tagit in dom i boxen igen så tränade vi lite på människoberöring och så länge jag kliar Chilli så går det bra och det är dessutom väldigt populärt !
 
 
 
Nu har vi bestämt datum när Platina och Chilli kommer till mitt stall. Det dröjer inte så länge och det ska bli så kul !
 
Om ni kikar in här under dagen så kommer det upp bilder på sist jag hoppade Tessie och kanske ännu fler bäbisbilder.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0