Hoppträning 3/9 - Tessie

Idag tränade jag - Tessie och Evelin - Sannie för Martina i padocken på AS. Det går framåt för oss, även om vi har maaassor att träna på. Men det har man ju alltid.
 
Första intrycket var att Tessie var lite trött för dagen. Hon gjorde det hon skulle men saknade det där trycket jag vill ha. Det blev bättre efter passets gång tycker jag, ibland ville hon nästan lite för mycket, haha ! Det märktes att vi har tränat mer på att ta fram hennes större galopp då hennes grundgalopp var lite bättre idag. Nu är det bara att fortsätta träna på samma sätt som vi gjort så ger det mer kondition och styrka så att hon orkar hålla den galoppen ett helt pass. 
 
Jag själv behöver träna på att inte lägga ner handen det sista galoppsprånget innan hindren. Det funkar bra på Sunnie, hon får till kanonsprång när jag gör så ! Men Tessie behöver mer stöd ända fram till hindret, och när jag väl ger henne det så hinner jag istället inte fram med handen för att ge tillräcklig eftergift. Men tränatränaträna, Rom byggdes inte på en dag. Jag är ändå ganska nöjd med utvecklingen jag och Tessie har gjort hittills.
 
Här kommer en film från sista banan. Tessies energi börjar ta slut och jag rider dessutom fel väg. Ja, det är tillåtet att skratta, haha ! Men förutom det så var det en helt okej runda och vi hade dessutom lättare att gå på våra 5 galoppsprång på långsidan med bommarna denna träningen.
 
 


Fotograf är duktiga My och jag tror att hon har fler bilder på gång ;)
 

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0