Mamma och Platina del 1

I lördags så åkte vi med Platina till AS för att rida i padock för första gången. Det mesta gick bra, fast hon har väldigt svårt för att stå still och har dåligt tålamod, vår fina fuxfröken.
 
Jag gav dom en övning som jag tänkte skulle aktivera dom båda två. Skritt på fyrkantsspåret och sen en 15-metersvolt på varje kort- och långsida. Trots stora volter så blev det alldeles för samlande för fröken, som tappade sin framåtbjudning. Så vi fick släppa den övningen och börja med trav för att hitta framåtbjudningen igen.
 
I traven går Platina gärna i ett undertempo. Hon knäpper av i nacken, kryper in bakom handen och tycker att hon går jättefint i den formen med sprattlande och flashiga ben. Det är såklart inte den formen vi strävar efter. Vi vill få henne fram till handen och få en ärlig bjudning med ett bra tramp och en längre överlinje och då måste hon fram i en större trav, vilket vi kommer få jobba med. Bitvis så hittade mamma den traven och då såg det kanon ut !
 
Dom avslutade med att trava över några bommar på slutet och det var inga konstigheter.
Behöver jag säga att jag själv är sugen på att pröva Platina i padocken ? :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Del 2 kommer imorgon !
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan ju tillägga att jag inte ridit på ca 20år o inte har de benen som behövs, med dej uppe på kommer det gå som en dans 😀

Svar: Ja, det är bra ridet för att ha haft sånt långt uppehåll :)
Emelie Svensson

2015-09-23 @ 09:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0