Underbara fölunge

Fredag och helg ! Fast jag har ju ingen särskild fredagskänsla, för mig är alla dagar lika varandra just nu, förutom att Tompa är hemma på helgen. Eller ja, hemma och hemma, det är väl i och för sig en tolkningsfråga..
Vi har i alla fall precis vart och fyllt på kylen och frysen. Dyrt och tråkigt men ett nödvändigt ont och visst är det skönt att ha några maträtter att välja mellan hemma och inte bara något med köttfärs.
 
Jag fick hjälp med utsläppet imorse och förutom att Chilli var på bushumör och skuttade runt och smakade på min tröja, och tanterna körde ner mularna i gräset, så var dom duktiga. Chilli är så fruktansvärt charmig, det är helt otroligt hur han har nästlat sig in i mitt hjärta på så kort tid. Med sina vackra ögon som alltid är fulla av bus, mulen som är så mjuk och pussvänlig men alltid letar efter något att pilla på och med en räv bakom varje öra. Underbara fölunge !
 
Det står att det ska regna hela eftermiddagen. Jag vet inte riktigt om det stämmer men Sunnie får en vilodag idag ändå och så kör vi på imorgon igen. Hon är också väldigt fäst vid Chilli förresten. Sunnie som inte ens kunde se åt hans håll utan att slicka öronen bakåt i början går nu alltid bredvid Chilli i hagen och blir alldeles förstörd när han inte är inom synhåll (förutom vid ridningen då, vilket är himla tur). Sen ska han ju veta sin plats som liten pojkspoling såklart, men ett liv utan honom kan hon nog inte tänka sig. Det är typiskt Chilli, att charma alla som kommer i närheten. Förutom mamma då, jag tror inte hon är så charmad av honom efter blåmärket hon fick på armen, hehe !
 
Istället för stallet i eftermiddag så kör vi på garaget. Drivknuten ska bytas på Imprezan, Tompas cross ska igång och om vi hinner så ska vi serva Audin. The best of both worlds, så att säga !
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0