Gårdagens ridpass - Sunnie och Platina

Jag har hittat mitt nya favoritställe att rida på ! En höjd på en av ängarna innan våran gård, där det är en hyfsad stor och plan fyrkant med kanonunderlag. 
Trots att vi var utanför hagens staket så var Sunnie superfin från start igår. På ängen kunde jag låta henne trava och galoppera på ganska ordentligt, så vid avtravningen så frustade hon i varje steg och var helt avslappnad. Så kul att känna. Förutom en ordentlig regnskur så klarade vi oss nästan från regnet också.
 
Platina hade jag bestämt sedan innan att jag skulle longera. När jag red henne i söndags på grusvägen så tyckte jag inte att hon kändes fräsch. När vi travade på ängen kände jag dock inget, så jag hoppades att det bara var att hon ömmade på gruset. Men sån tur hade jag inte, för hon var halt även på gräs när jag longerade henne igår. Så himla synd, hon har ju känts så fin det sista. Nu blir det vila, så får vi se om jag prövar något mer i höst eller om hon får vila till våren. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0