Hästflytt

Det startade sådär med hästflytten idag. När vi fångade in Rut i hagen så såg vi att hon var halt. En väldigt ojämn hälta där hon ibland såg helt fräsch ut för att sen bli ordentligt halt. Jag och mamma gjorde i alla fall bedömningen att det inte skulle vara någon fara med ihopsläppet med Frank och att det nog var bättre för Rut att gå i mammas platta hage istället för min backiga. 
 
Dagens guldstjärna går till Chilli som traskade på transporten direkt efter att ha luktat lite och sen stog som ett ljus hela färden. När jag öppnade dörren till transporten så stog han med munnen full med hö. Jag tror att han brås på sin storebror, Denver. Dom är lika världsvana båda två !
 
Han var hur lugn som helst att backa ur transporten och leda till hagen. Jag som har vart lite orolig att Platina ska vara för snäll mot honom så att han kanske skulle börja dia igen behöver inte oroa mig. Han kommer inte i närheten av henne. Sunnie däremot har välkomnat honom med öppna armar och står gärna och pratar med honom. 
 
Som ni sett så har vi fått besök av fåren. Dom smiter in i hästhagen lika snabbt som vi föser ut dom så dom får helt enkelt gå i hästarnas hage tills dom ska flyttas. Jag trodde att Chilli skulle vara väldigt nyfiken och kanske till och med jaga dom men han sprang åt andra hållet när han fick syn på dom. Platina däremot jagade nyss ut två får ur hagen, haha !
 
 
 
Han är fortfarande tanig men nu börjar han se ut som en häst.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: My

Ååå vilken hage 😍
Mysigt å ha han hemma igen! ❤️

Svar: Ja jättemysigt 😁
Emelie Svensson

2016-08-18 @ 23:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0