Alla hjärtans dag

Idag släppte det ännu mer för mig och Sunnie och ni ska bara veta hur skönt det känns. Redan på gången var hon lugnare än hon brukar så jag kände på mig att det skulle gå bra idag.
 
Vi red i skogen där det inte är lika hårt underlag. Redan från början var Sunnie mer avslappnad och fokuserad på mig. Efter lite framtravning i lättridning började jag med nedsittningen och vad mycket lättare det är att sitta ner när hon kommer fram bättre för skänkeln och verkligen travar i genom kroppen och inte bara upåt ! Jag fick fortfarande lite ont och kramp i höfterna men det var inte alls lika farligt som det brukar vara.
Vi jobbade mycket med övergångar trav-galopp-trav. Vi har inte gjort så mycket galoppfattningar från trav i vardagsarbetet annars så i början var det lite svårt för oss båda. Men nu gör hon oftast fattningarna riktigt bra. Avbrotten till trav är det värre med, då hon kommer upp med huvudet och spänner sig lite = jag studsar som en gummiboll, haha ! 
Tyvärr så blev hon lite spändare på slutet då hon tyckte att Tompa och Stina lekte rövare i skogen. Så jag avslutade innan hon blev för spänd och klappade om henne massor på vägen hem.
Idag kändes det inte lika hopplöst som det gjort det sista och går hon såhär framöver så kommer vi åka på tävlingen.
 
 
 
 
 
Tompa skrittade Platina för hand såhär dagen efter träning och då passade jag på att med Chilli på promenaden. Han är väldigt snäll att leda, förutom att han vill smaka på min jacka emellanåt, och tyckte det var roligt att komma ut och se sig omkring.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0