Dagens ridpass - Platina & Sunnie

Platina gick på transporten nästan med en gång och stog fint både dit och hem. 
Hon var jättefin i skritten och traven, där har hon stärkt sig massor. I galoppen byter hon gärna till korsgalopp, speciellt i vänstervarvet och det blev extra tydligt inom fyra väggar. Där har vi ganska mycket arbete kvar.
 
Vi började med travbommar. Sen la vi upp till ett litet räcke med två travbommar innan. Som ni ser så är hon inte så stort fan av travbommar, haha !
Sen tog vi bort bommarna och höjde upp några hål och vissa språng gjorde hon bra. Ibland kom vi in lite konstigt men hon löser det mesta med rätt stöd från mig.
Annars så var inte känslan så bra idag. Hon har börjat truta lite mot bettet i avsaktningarna så vi får träna ännu mer övergångar. Vi får lite oflyt när hon byter till kors och så vidare. Men hon är inte lika vinglig och håller sig oftast inom min ram numera. Duktig !
 
 
 
 
 



Sunnie har gått hårt tre dagar i rad så idag förtjänade hon ett lättare joggingpass. Stundvis så slappnade hon av riktigt bra och då tycker jag att jag har henne med mig. Men så spänner hon till helt plötsligt och så tar det några steg innan hon kommer tillbaka. Men gårdagens och dagens pass har fått mig mer hoppfull, helt klart. Vi är på väg åt rätt håll !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0