Dagens ridpass - Sunnie & Platina

Platina var först ut och vi började och avslutade passet med övergångar skritt-trav-skritt, både i lättridning och nedsittning. Hon ville inte riktigt komma fram med nosen idag men vi höll heller inte på sådär jättelänge. 
Sen körde vi lite galoppträning där hon bara fick rulla på i en större galopp och där jag ville att hon skulle söka sig neråt. Hon skrittade i slow motion hem när vi var klara så imorgon blir det vila för henne.
Förhoppningsvis så fortsätter det att vara mjukt i marken på dagarna så vi kan köra lite konditionsträning några dagar i veckan.
 
Sen Sunnie. Det började skymma när vi gick ut och det hjälpte nog henne att slappna av. Sen hade jag gramanen löst hängande, det brukar också hjälpa. 
Hon var inte helt avslappnad men kändes mycket mer som min gamla vanliga Sunnie. Lite tittig men kunde släppa det ganska fort. Skönt !
 
Och hör här då: trots att hon var ganska spänd i början så kunde jag ändå sitter ner i traven. Wiiiie ! Träningen börjar ge resultat ! Däremot så orkade jag inte sitta lika bra i slutet men nu känns det inte hopplöst längre.
Hårt arbete lönar sig !
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0