Dagens ridpass - Sunnie & Platina

Jodå, tro det eller ej så red jag faktiskt två hästar idag. Kallt var det men jag överlevde ;)
 
Sunnie var först ut. Hon är alltid lite spändare och mer elektrisk när jag rider henne innan hon fått gå i hagen. Därför började jag i en låg form i alla gångarter och jag kände redan där att hon sprang ifrån mig lite. 
Sen tog jag upp henne i formen och traven var verkligen wow idag ! Lite ostadig men med bra tryck, energi och i uppförsbacke, det kändes som hon nästan satte sig på bakbenen och verkligen lättade i fronten. Nu kändes det säkert mer än vad det syntes men det är en jäkla häftig känsla !
Galoppen var tyvärr inte alls bra idag. Rumpan var överallt och hon tog korta, spända språng. Det är så hon blir efter för mycket vila så vi får helt enkelt jobba oss tillbaka till dom runda, luftiga sprången igen. Svettig blev hon i alla fall, så fort den värsta kylan har lagt sig så ska hon klippas igen.
 
 
 
 
Platina red jag på åkern och med tanke på att hon inte är igång så var vi inte ute alls länge, kanske 25 minuter skritt och trav sammanlagt. Snön ger ju riktig styrketräning och jag vill inte ta musten ur henne.
Platina var pigg och lite spänd. I skritten kunde hon komma fram och ner med nosen lite men i traven knäppte hon mest av. Kanske inte så konstigt på en stor, snöfylld åker, alla hästar kan ju inte vara som Sunnie, haha !
Hon bråkade lite en gång men det höll i sig i max 10 sekunder och det var inga stegringar. Duktig tjej !
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0