Gårdagens ridning - Sunnie & Platina

Just det, jag har ju glömt berätta om gårdagen !
 
Vi var ute på åkern och red i nysnön, jag på Sunnie, mamma på Platina och Chilli gick lös. Jag trodde att Chilli skulle bli wild and crazy på en stor snöfylld åker men han lunkade mest runt och betade, med undantag för någon bockning och en stegring.
 
Någon som blev wild and crazy av snön däremot var Platina så efter bara en liten stunds ridning så låg mamma på backen. Platina drog ett varv på åkern och fick med sig Chilli innan hon snällt lät sig fångas in igen. Som tur är så gick det bra med alla och Platina fick sprungit av sig sin extraenergi.
 
Sunnie vred inte ens på öronen eller spände en muskel när Platina kom i full fart mot oss. Där kan vi snacka läromästare, haha !
Hon var lite spändare igår när Platina var med ute. Hon skulle hela tiden ha koll på vart dom andra hästarna var och ville inte alls slappna av på samma sätt. Sen gick mamma in med Platina och då blev det lite bättre. 
Vi red på en åttvolt, först i trav där vi gjorde en övergång till skritt vid voltbytet varje varv. Sen i galopp, också med övergång till skritt vid voltbytet. Det var inga problem och jag var supernöjd med henne.
 
Jag satt upp på Platina en stund för att se om jag kunde provocera fram några bockningar men då var hon nog redan trött för hon gick som ett ljus. Lite spänd och hög i formen kanske men det är ju heller inte konstigt på en stor åker.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0