Dagens ridpass - Sunnie & Platina

Imorse när Tompas klocka ringde så var jag alldeles borta, sååå trött. Så jag la mig och somnade om igen, skönt ! 
Jag tänkte att det var kört med ridningen när jag vaknade igen vid 8.30 men så såg jag att hästarna stog mitt i hagen och inte ens viftade med svansarna så jag kunde faktiskt rida båda två idag.
 
Sunnie red jag med gramanen. Hon var inte lika på idag men var däremot spänd och ville inte riktigt komma till den låga formen. Vi red mycket skänkelvikningar och halter i skritten och i traven och galoppen så red vi på åttvolter där jag varierade med att sakta av eller bara ställa om/göra ett byte vid voltbytet. 
 
Platina kände jag skillnad på redan idag. Hon var mer framme för skänkeln och hade lättare för att ställa sig. Skänkelvikningarna gick också lättare. Vi fortsätter med skrittarbetet i några dagar till innan vi smyger in lite trav.
 
 
 
Fina tanten ! Tänk om vi kunde komma hit igen..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0