Dagens ridpass - Platina

Det blev Platina som fick gå och eftersom jag ändå var tvungen att leta flughuvor så red vi i hagen idag.
 
Vi red inte så länge men travade runt i hagens backar. Några varv på volt och där kändes hon väldigt fin. 
En gång tjurade hon ihop ordentligt och sparkade mot skänkeln men när jag fick fram henne då så släppte det och hon svarade bra både fram och tillbaka. Hon är i en fas nu där hon står emot skänkeln en del, särskillt i början av ridpassen, så jag rider på fram i ett friskt tempo utan att plocka för mycket i henne och när hon känns framme så lägger vi in tempoväxlingar för att se så att gas och broms hela tiden utvecklas. 
Idag smög vi faktiskt in en galopp i varje också och det finns ju inget bättre än att galoppera fram på en stooor äng !
 
 
 
Här ser ni min favoritbacke som kommer bli perfekt att trav- och galoppträna i när Platina blir starkare. Dom brantare backarna håller vi nog oss i skritt uppför.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: My

ÅÅåå mysig hage!!!! Saknar er <3

Svar: Saknar er med ❤
Emelie Svensson

2016-06-03 @ 19:38:21
URL: http://www.myes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0