Dagens ridpass - Platina

Det var jättehärligt väder att rida i idag. Jag älskar att våren är på väg ! 
 
Efter framskrittningen så travade vi fram med mycket övergångar till skritt. Ibland lyssnar hon jättebra och ibland får jag överdriva hjälperna lite. 
Sen gick vi in i dungen och klättrade i en utav mellanbackarna några gånger. Ut på grusvägen igen för lite galopp och idag tog hon alla fattningarna med en gång. Hon fick rulla på i en lite lugnare galopp och vi fick inga omslag idag, förutom ibland i sista galoppsprånget innan avsaktning .
In i skogen för att klättra några gånger upp och ner igen innan vi travade av med några övergångar. Här lyssnade hon jättebra både fram och tillbaka så visst lönar sig all träning. Duktig häst !
 
Vet ni hur Platina oftast gör när vi ska gå ner för en backe ? Då tar hon sats och drar samtidigt ner huvudet, vilket gör att jag tappar balansen helt och nästan ligger på mage, haha ! Där får vi träna mer, helt klart.
 
Nu ska jag äta nyponsoppa med glass och kolla igenom bilderna från söndagens tävling. Dom kommer upp här strax !
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0