Dagens ridpass - Platina

Idag hade tanten riktiga vårkänslor och tvekade inte en sekund på att uttrycka sig genom hopp och bus. Det gäller att vara beredd när hon är på sånt humör för hon kan vara riktigt kvick när hon vill !
Två gånger gjorde hon först en helomvändning (där hon ställer sig och snurrar runt 180 grader på bakbenen), en bockning och sen stack hon några meter innan jag fick kontakt igen. Sen tappade jag räkningen på hur många gånger hon hoppade rätt upp i luften och drog ett bocksprång nästan innan hon landat från luftsprånget.
Kul med busig och glad häst, men jag ser inte fram emot när hon lär sig att göra vändning och bocka samtidigt, haha !
 
Annars var hon pigg och framåt idag och både traven och galoppen var fin när hon kunde hålla sig i skinnet. Den energin hon hade idag skulle jag vilja att hon har jämt. Förhoppningsvis dröjer det inte allt för lång tid innan konditionen blir bättre.
Jag satte upp ett litet räcke på stigen som vi skuttade över också och när jag får hennes naturliga framåtbjudning så får vi ett finare flyt. Sen så blir hon sur om vi kommer fel och bockar och sparkar efter hindret ;)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0