Dagens ridpass - Sunnie & Platina

Sunnie var först ut och vi red bara ett lättare joggingpass. Hon kändes lite stel till en början men blev snabbt mjuk och fin i kroppen. Ingen hälta vad jag kunde känna och ingen direkt värme i svullnaden efter ridpasset heller. Vi får öka lite successivt och se hur det artar sig helt enkelt.
 
Platina kändes superfräsch idag, pigg och luftig i steget. Med luftighten kom också lite spändhet men på slutet så slappnade hon av fint och gick att ställa åt båda hållen, lite svårare att behålla formen i högerställning dock.
I galoppen fick jag en aha-upplevelse idag. Några galoppsprång ibland kändes det som att hon välvde upp ryggen för att ladda inför en bockserie. Bockserien kom dock aldrig utan det var helt enkelt att hon höjde ryggen och fick under bakbenen = kom till korrekt arbete. Hon orkade bara hålla det några språng och sen tappade vi det men efter några språng fick jag ihop henne igen för att sen tappa henne efter några språng, och så höll vi på hela galopparbetet igenom. Jättekul att känna så stor skillnad och veta vad vi ska sträva emot !
 
 
 
 
Nu har jag, Tompa och Kenth ätit våfflor och jag har hunnit städa lite hemma. Nu ska jag hoppa in i duschen och sen däcka i sängen. Klockan ringer 6 imorgon bitti för att hinna mocka och byta om innan vi åker till Götlaborg !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0