Dagens ridpass - Sunnie & Platina

Uteritt var det ja !
 
Mamma red Gertrud, jag red Platina och Tompa red Sunnie, och så skrittade vi ut en tur i skogen. Jättemysigt !
När vi kom tillbaka så travade jag Platina några varv i hagen och jag tyckte att hon kändes fräsch. Fortfarande lite trött, men det är nog betesmagen som talar ;) 
Hon hade dock inte ett så bra stöd på bettet utan gick mestadels och knäppte av. Så det får vi jobba bort igen framöver.
 
Sunnie kändes lika fin som sist vi red i hagen. Vi rider fortfarande inte så länge men ökar på intensiteten för varje dag. Idag fokuserade vi på galoppen och även där red vi mycket in- och utåtställd. Sen så gjorde jag lika i båda varven; red i rätt galopp på volten, bytte till förvänd galopp i något varv och bytte sen tillbaka till rätt. Hon har tyvärr tappat styrkan i bytena under vilan så nu byter hon ett galoppsprång efter min hjälp och så stannar hon likom upp i bytet. Bra med luftiga byten, absolut, men det känns som hon tycker att det är jobbigt och att det nästan tar emot lite. Kanske är det ett resultat av alla backar här omkring, att hon har börjat känna av haserna igen ? Vi kommer i alla fall lugna oss med byten fram tills att hon har stärkt sig mer igen, så får vi se om hon har lättare för att byta då.
 
Jag är jättenöjd med hästarna idag ! Jag själv är dock handikappad i ryggen idag och trodde först att jag inte skulle kunna rida alls. När jag väl satt på hästryggen gick det ganska bra men såhär några timmar efteråt gör det fruktansvärt ont. Blää..
Ikväll får vi se vad som händer. Bilträff i Skövde kanske ? Jag är sugen på att åka någonstans i alla fall, så får vi väl se vart vi hamnar.
 
 
 
 
 
 
 
Även Platina ser trevligare ut i kroppen sen betessläppet.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0