Dagens ridpass - Sunnie & Platina

Platina var först ut och idag fick hon pröva grusvägarna för första gången. Jag red henne bara framframfram och hade ett mjukt stöd i handen. Hon kändes riktigt trevlig hela ridturen och verkade tycka att det var väldigt roligt att komma ut. Hon svarade inte ens på Sunnies gnäggningar när vi skrittade iväg, det ni ;)
Så red vi in på en skogsväg för att se om den ledde någonstans, det gjorde den tyvärr inte. Men Platina plöjde fram över stock och sten utan några som helst problem så tillslut var vi ute på grusvägen igen. 
Jag får säga att jag är riktigt nöjd med henne idag !
 
Sunnie har lösa skor runt om så jag funderade på om jag skulle rida alls. Men om hon ska vara snäll mot hovslagaren imorgon så kände jag att hon behövde röra på sig. Så vi red i hagen och i traven så jobbade vi med övergångar. I början var hon lite ostadig men kom till ett fint stöd på bettet efter ett tag. I galoppen red vi skänkelvikningar på volten och det gjorde hon riktigt bra.
Idag var hon sådär elektrisk och stundvis lite spänd. Dom andra hästarna sprang runt och busade och det påverkade henne såklart. När hon är på det humöret så är hon jättehäftig att rida. Hon gör allt jag ber om med lite extra tryck, till exempel så gjorde hon några jäkligt bra travökningar på slutet och skänkelvikningarna var inte att leka med. Men då är det också svårt att få henne att slappna av ordentligt och komma fram med näsan, hon knäpper inte av i nacken men spänner liksom till och går i en lite för hög, spänd form. Den dagen jag lär mig att rida henne i det elektriska med mycket tryck däremot, då är vi farliga !
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0