Ofrivillig avsittning

Idag efter jobbet så hann jag och mamma med en ridtur på Rut och Frank. Rut var pigg så det var först efter galoppen som hon kom till riktigt arbete, och då var hon trevlig.
 
 
 
Jag glömde berätta om igår förresten. Jag och Tompa skrittade ut Platina och Sunnie så att Chilli skulle få vara själv i hagen en stund. I slutet av ridturen skulle vi gå igenom en vattenpöl, vilket Platina inte alls kände för så vi stog där och bråkade en stund. Plötsligt så ställde hon sig väldigt högt, vilket jag inte alls var med på, så jag ramlade helt enkelt av. Gissa om jag var förvånad när jag stog där på marken, för ja jag landade på fötterna vilket jag oftast gör, haha !
Upp igen och till slut tog hon ett skutt över vattnet. Nu kan jag bocka av att ramla av en stegrande häst från listan ✔ Och det var dessutom första gången jag ramlade av Platina, trots hennes alla konster.
 
 
 
 
 
Tompa ville göra Sunnie lite extra fin så han satte på henne tävlingsskydden och lindade bakbenen. Visst blev det snyggt 😉
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0