Dagens ridpass - Obama

Jag red Obama på grusvägen nu på kvällen. Alldeles perfekt väder, lite flugor och mygg men det överlevde vi.
Jag har lånat mammas micklem och ska testa det på mina hästar. Obama var först ut och jag tycker inte att han gick så bra på det. Å andra sidan så hade jag ett eggbett på honom för första gången idag så jag får pröva några ridpass med kopparbettet som han gillar innan jag kan uttala mig.
 
Han var lite dragig till en början men det blev bättre på slutet. Han ville dock inte ta mina halvhalter ordentligt så den där härliga galoppen han har börjat få fick vi inte till alls idag. Men han var pigg och glad och fin i traven när vi avslutade.
 
Jag hoppas att vi ska kunna åka iväg och hoppa någon dag snart igen. Jag tror att han kan utvecklas ganska snabbt inom hoppningen bara han får göra det regelbundet. Att löshoppa honom inom en snar framtid hade också vart roligt.
 
 
 
 
 
4 bilder som Evelin tog när vi var i Vedum och red. Tydligen så sitter jag som en säck potatis när jag rider Obama, skärpning !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0