Måsas Obama, andra hoppningen

Idag drog jag med mig mamma och Alice till Anns padock. Obama skulle få svettas lite och som tur är så hann vi klart precis innan spöregnet kom.
 
Obama gick på på första försöket när vi skulle åka och stog som ett ljus när vi körde. Han stog också still när vi sadlade honom och ja, han blir bara lättare och lättare att ha med sig.
 
Ridningen gick bra, han kändes mjuk och lyhörd. Hoppningen gick verkligen över förväntan, med tanke på att han snubblade över en upphöjd bom sist 😂
Vi började med ett litet räcke med travbom framför. Dom första gångerna gjorde han det riktigt bra men på slutet så hoppade han mer över travbommen än räcket. Vi tog bort travbommen och då hoppade han fint igen.
Vi provade att komma i galopp några gånger också men det tycker han fortfarande är lite läskigt.
Jag är riktigt nöjd med hans inställning idag och längtar till nästa gång vi kan åka iväg.
 
När vi skulle lasta och åka hem var han däremot ganska dum och löjlade sig ett tag. Men vi fick på honom till slut, efter att jag spottat och svort några gånger, och då stog han återigen som ett ljus. 
 
 
 
 
Filmklipp finns på min instagram: Emelie_S
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0