Onsdagen

Gårdagen på EM var fantastisk ! Strålande sol och fina hästar. Att Peder gick och vann första deltävlingen gjorde ju inte direkt saken sämre, vilken fantastisk runda han och Allan gjorde !
 
När vi kom hem så gick jag direkt ut i stallet, full av inspiration. Jag och Obama var ute och virrade i skogen bra länge, nyttigt för herrn att lära sig att lyfta på fötterna ordentligt. Vi mötte dessutom lastbilar, kossor, hästar och vilt, så en bra läroritt.
 
Sen longerade jag Chilli. Han har gjort det kanske två gånger förut så det är fortfarande lite nytt. Idag fick han ha på sig både träns, longergjord och skydd. Han är lättlärd och fattar fort vad han ska göra men så viskar den där räven bakom örat en massa dumheter till honom och då måste han ju testa mig. 
 
 
Nu ska jag och Tompa åka med Evon till Trollhättan. Vi ska få huven foilerad i röd kolfibervinyl, jag är fortfarande inte helt hundra på om det blir bra men det återstår att se !
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0