Gårdagens ridpass - Sunnie & Obama

Jag hann rida både Sunnie och Obama innan jobbet igår. Sunnie skrittade jag barbacka och vi hittade en kort vända i skogen. Det är något jag saknar från det gamla stallet, bra skogsvägar. Vi har några här ute men det går nästan inte att rida en runda utan man måste alltid vända och rida samma väg tillbaka.
 
Obama var superduktig igår. Han krånglade lite när jag ledde ut honom från hagen men sen lämnade han gårdsplanen utan någon tvekan alls. Vi red en vända på vallen där vi också travade på en stor volt i båda varven. Det var lite vingligt men han hade en bra inställning.
Vi red via skogen hem och när vi ska gå in i skogen behöver vi gå ner för ett liten backe. Det tyckte han var väldigt läskigt så där satt jag faktiskt av och ledde honom ner. I skogen kändes han lugn, förutom när vi skulle gå förbi en stillastående grävmaskin, jösses ! 
Jag är riktigt imponerad av hur Obama beter sig än så länge. Detta kan nog bli bra !
 
 
Nu sitter jag på Reumatologen i Skövde. Jag har vart inne hos sjukgymnast och väntar nu på läkare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0