Ridning och dop

Sista dagen på veckan men jag är ledig imorgon och slipper söndagsångesten. Så skönt !
 
Även idag tog vi sovmorgon, till 9 ungefär. Fukost i soffan framför en bra film och sen gick vi ut i stallet.
Tompa red Sunnie och jag red Obama. Vi skrittade mest men travade en del och Tompa har verkligen fått in sitsen nu. 
Obama kan trava både först och sist utan problem. Idag segade han dock till någon gång och när jag då försöker driva igång bakbenen igen så kör han en rusk på huvudet och ett bakben i luften, så det finns allt lite humör i honom. 
Imorgon hade jag först tänkt att vi skulle skutta över ett nedfallet träd i sommarhagen. Men så kom jag på att han är ju faktiskt bara riden en vecka och behöver nog komma igång lite mer innan vi börjar introducera hoppning och galopp. Eftersom han är så lättriden redan nu så är det lätt att glömma, så jag får hejda mig själv lite ibland 🙈
 
Nu på eftermiddagen så har vi vart på dop för Alvin. Ni skulle sett Kentha och Tompas min när prästen sa att han ska heta Kenth-Thomas i andranamn. Dom har nämligen velat att han skulle heta det som tilltalsnamn (vilket ju inte är ett alternativ, haha !) men trots det är dom stolta som två tuppar.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0