Dagens ridpass - Obama

Idag joggade jag Obama på grusvägen igen. Jag hade också på honom en graman för första gången, för att se om den kunde hjälpa honom lite och det tycker jag faktiskt att den gjorde. Det är inget jag kommer rida med ofta men någon gång ibland för att visa honom vägen. 
 
Vi jobbar mycket med halter och skänkelvikning i skritten och övergångar och tempoväxlingar i skritt och trav och han börjar så smått förstå vad han ska göra. Idag var han dock lite ålig igen, det kommer och går lite det där. 
Galoppen är verkligen på väg åt rätt håll (det krävs bara väldigt mycket ridning från min sida) och när vi travade av kändes han riktigt fin. 
 
Jag har satt upp ett kortsiktigt mål för oss nu. Den 1 augusti hoppas jag att vi ska kunna vara med på en P&J, mest bara för att han ska få börja komma ut och se sig omkring. Så till helgen ska jag sätta upp ett hinder i sommarhagen och så ska han hoppas in ordentligt. Det ska bli så roligt !
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0