Helgen

En helg till är över och nu har jag bara en vecka kvar till semester. Det känns inte lika fantastiskt som det brukar göra men självklart ska det bli skönt.
 
I fredags var vi och firade Daniel. Smörgåstårta och filmmys, en väldigt skön kväll.
 
Igår var jag hos mamma strax efter 8.30 och red Rut. Vi tog en lätt joggrunda i skogen och hon kändes fin. Vi hoppade över en stock också och vad jag saknar att hoppa alltså !
Sen åt vi lunch hos mormor och morfar och firade morfar.
 
 
Morfar bakade tårta, lika god som vanligt 😋
 
 
Eftermiddagen gick åt till hästarna.
Obama tömlongerades och var lika fin som sist. I slutet kom det dock en massa blinningar och det gjorde honom lite stressad. 
Sunnie fick komma ut och skritta barbacka i skogen. Supermysigt, bara hon och jag. I såna tillfällen försvinner verkligen alla problem ur världen.
Vi mekade också ihop Evon så att vi kunde ta den in till Lidköping och cruisingen efter Power Meet. Jag och Tompa gick runt nästan hela ströget och tittade på bilar och stannade för en glass på vägen.
 
Idag har vi bara vart hemma och jag har fått gjort en massa nyttosaker. Städat både inne och ute, klippt och trimmat gräset, borstat en superhårig Stina, bytt hästarnas vatten och pussat på dom. Jag och Tompa hann dessutom med att sova middag i soffan på altanen. 
Under kvällen har Elin och Max vart här och ätit grillat och byggt dörrsidor på Lupon. 
 
En helt okej helg, förutom att det var för mycket blinningar för att kunna rida idag.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0