Obama & Chilli

Jag vaknade vid 8 idag och kunde inte somna om, trots en sen kväll i Göteborg med bilträff och race. Så jag gick ut till hästarna och tänkte jobba med dom innan blinningarna kom. Tyvärr så var det fullt med blinningar men vi gjorde vårt bästa ändå. 
 
Obama fick prova en tömlongeringsgjord som jag köpte begagnat igår. Jag tror att det är första gången han blir tömlongerad, och jag själv har inte vart så bra på det tidigare, men vi båda var duktiga tycker jag.
Obama kom i en trevlig form nästan direkt och gjorde ett bra jobb. När jag longerar honom i grimma så tar det ett tag innan han kommer till arbete och han går då heller inte riktigt i den formen jag önskar. Därför var det roligt att se honom arbeta ordentligt från marken.
För övrigt så mätte vi honom igår och han är ca 168cm.
 
Chilli fick på sig träns med grimma över och så tog vi en promenad. Han var som vanligt jätteduktig men han är väldigt känslig för blinningarna. Det räcker att en liten rackare sätter sig på honom så får han halvt panik. Stackarn..
 
Nu har jag smörjt in alla hästarna med hästsalva och så fick dom på sig flughuvor. Dom svarta har öven flugtäcke och jag hoppas att det hjälper dom att klara av dagen ute.
Jag själv ska äta frukost, hoppa in i duschen och sen åker jag och Tompa in till Vara för att hinna gå på marknaden en stund innan vi startar årets Jordgubbsfotboll. Sen blir det party på Jordgubbens Dag som hålls i Vara i helgen !
 
 
Första ridturen för Obama hos mig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0