Ny BFF

Henrik på Nygården ringde runt lunch idag och sa att Sunnie var klar. Jag och Tompa hoppade in i bilen med en gång och åkte och hämtade henne, som jag har saknat min prinsessa ❤
 
Jag vet inte riktigt vad jag hade för bild i huvudet av hur våran återförening skulle gå till men det var något i stil med att jag skulle ropa på henne och hon då skulle komma galopperandes och vara glad att se mig. Det var inte riktigt så det gick till 😂
Tompa visslade på henne, hon lyfte huvudet men stog sen kvar med sin nya BFF och bara tittade på oss när vi gick för att hämta henne.
Jag vet inte vad det stoet gjorde för intryck på Sunnie men redan innan vi kommit ur hagen så gnäggade Sunnie efter henne. När hon sen kom hem och kom ut i hagen med killarna så sprang hon bara och skrek efter sin kompis. Kul att ha henne hemma igen liksom, haha ! 
Till slut fick jag ta in hästarna för att hon skulle sluta springa. Nu går dom ute igen sen några timmar tillbaka men hon gnäggar fortfarande då och då och håller sig runt ingången hela tiden. 
 
Allt hade gått bra i alla fall. När Henrik ultraljudade Sunnie idag så hade hon haft lite vätska i livmodern som han fick skölja ur men han var inte orolig för det så det ska jag försöka att inte heller vara.
Den 3 juli ska vi åka dit på 16 dygn för att kolla så att hon är dräktig. Det kommer bli två nervösa veckor fram till dess !
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0