Sprutas igång

Nu har jag precis pratat med Cecilia på Nygården. Sunnie skulle, enligt ungefärlig uträkning, börjat brunsta i mitten på förra veckan. Men än har jag inte skymtat någon brunst och det verkar inte som att det är på gång heller. 
Därför åker jag med Sunnie till Nygården på torsdag och så får dom spruta igång henne. Hon kommer få stå kvar på Nygården till nästa vecka när hon då förhoppningsvis har kommit i brunst och kan semineras i mitten av veckan.
 
När dom anser att Sunnie är färdigseminerad så åker jag och hämtar hem henne och åker sen tillbaka och kollar henne på 16 dygn. Självklart hade det vart smidigare att ha henne kvar på stationen under tiden men det är helt enkelt en kostnadsfråga. Plus att jag gärna vill hålla igång henne så mycket som möjligt så att hon inte blir stel.
 
Det sticker lite i mammahjärtat att lämna henne där utan några kompisar eller någon hon känner. Vad fjantig man kan vara ändå, haha !
 
 
Catch, pappa till det blivande fölet 😍
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0