Träns

Idag hade Chills träns på sig för första gången. Han har blivit lite försummad eftersom jag har dom andra två som tar mycket tid (och prioriteras då dom rids). Jag hade hoppats på att ha kommit lite längre med honom än vad jag gjort men å andra sidan så har jag inte planerat att rida honom i höst ändå. Så vi har tid på oss men nu när Sunnie ändå är på seminering så får jag passa på ! 
 
Han tyckte att det var spännande att ha något att pilla med i munnen men det var lite äckligt att han inte kunde spotta ut det när han kände för det. Han hade tränset i kanske 15 minuter när han stog på gången och blev borstad och fick provat ut ett flugtäcke. Bromsarna är redan riktigt elaka mot hästarna så från och med nu så får dom gå med täcke. 
Han fick raspat sina hovar lite också då dom hade flikat sig. Allt utan något krångel, jag tror att min bäbis uppskattar att ha lite att göra. Snart är det dags att mäta honom igen också !
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0