Dagens ridpass - Sunnie, Obama & Sannie

Idag var Tant Brun först ut. Jag prövade ett tvådelat kimblewick på henne och vilken skillnad ! Hon var inte alls lika tittig som hon brukar vara, det var precis som hon kände att jag hade mer att säga till om och tänkte att det inte var någon idé att sätta sig emot. 
I skritten var hon lite ostadig i formen och i galoppen krullade hon ihop sig lite men i traven kändes hon kanon. Jag tror dock att jag hade kedjan spänd lite för hårt i början av passet och nästa gång ska jag pröva att ha tygeln i den övre "öglan" istället för den nedre. Hon lyckades dock lägga tungan över bettet en gång, något som hon aldrig har gjort innan. Men med tanke på hur fin hon kändes på det så är det ett bra bett att variera mellan.
 
Sen var det Obamas tur. Han har vilat i ca en vecka så vi tog en tur med mycket skritt och lite trav. Trots uppehållet var han ganska lugn i stallet. Ute var han dock pigg men på en lagom nivå. Säga vad man vill om att han är brötig osv men jag känner mig alltid säker på hans rygg. Jag litar på honom och då hoppas jag att han kan lita på mig. 
 
Till sist åkte jag till Evelins stall och mockade och red Sannie. Jag tror att jag rider henne alldeles för sällan för att komma ihåg vart alla knapparna sitter. Hon blev lite arg på mig i början när jag satte hårt mot hårt men stundvis under ridpasset gick hon riktigt fint. När hon väl släpper efter så kommer hon ihop sig riktigt fint, men det tar ett tag att komma dit. Och när man väl är där så faller hon ur ramen rätt som det är. Det är en häst som man inte får någonting gratis av men som är fin när man väl rider henne rätt.
 
 
 
Nu är vi på väg hem till Daniel och Sanna för fredagsmys. Audin gick igenom besiktningen med blanka papper förresten ! 🖒
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evelin

Är så otroligt tacksam över att du vill rida henne ❤ du får komma fler gånger så kan jag köra Esther eller rida islänning ❤😘

Svar: Tack för att jag får rida henne 😘 absolut 😁
Emelie Svensson

2017-03-10 @ 21:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0