Red Hot Chilli

I lördags åkte jag och Tompa till Kungsbacka för att se Chillis pappa Red Hot Chilli debutera 1.40.
 
I typ en halvtimme stog vi och spanade från stora ridhuset och funderade på om RHC hade kommit ut än. Jag kan säga att det var onödigt, det syntes direkt när han kom ut. Han har sån utstrålning och är så himla snygg ! Och det första jag la märke till är vilka snälla ögon han har.
Han gnäggade lite grann på framridning och framhoppning men var ändå fokuserad på sin uppgift.
Han och Olof Smith gjorde en fin debut i 1.40 med ett pet och sen fick vi hälsa på RHC i stallet. 
 
Han var väldigt snäll och hade respekt för människor. Inte brötig eller bufflig utan åt snällt på morötterna som ägaren gav honom och ville gärna bli klappad. Trots det så kändes han taggad och vaken, han hade liksom koll på alla som rörde sig.
Jag var verkligen helt starstrucked och hade jag haft ett avelssto hemma så hade jag lätt velat ha en till avkomma efter honom. Ett sånt psyke är precis vad jag är ute efter. Än så länge har inte Chilli visat så mycket av det psyket men han är heller inte så gammal än.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0