Torsdag

Idag har det vart en vanlig, ganska tråkig torsdag. Jag jobbade 7.15-16 och gick direkt ut i stallet när jag kom hem.
 
Jag longerade Obama för att se hur han såg ut och visst är han ren ! Han hade ett mycket bättre tempo än sist och bjöd till och med på något som liknade bocksprång. Skönt, nu kan jag andas ut. Jag hoppas att jag ska hinna rida honom imorgon, annars får det vänta till lördag.
 
Sen red jag Sunnie. Hon började med att vara tittig och tjaffsig men i och efter galoppen så släppte det och hon gick fint och avslappnat. Jag rider någon dag till med kimblewickbettet innan vi går över till ett vanligt bett eller bettet med kopparrullar. 
 
Efter det började jag plocka i ordning lite i sadelkammaren. Jag behöver sätta upp tränshängare och köpa fler lådor men snart är allt på plats. Jag måste bara fundera ut hur jag ska få plats med alla täcken..
Jag gjorde stallet och plockade in hästarna och nu ska jag hoppa in i duschen. Tompa kommer med pizza strax och sen hoppas jag att jag slocknar fort och får sova ordentligt inatt.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0