Dagens ridpass - Chilli

Vilken ridtur Chills bjöd mig på idag ! Han hade plockat fram alla sina rävar bakom öronen.
 
Precis som sist så satt jag upp direkt, utan att longera honom först. Vi hade med Tompa som sällskap men det var första gången han inte hade Sunnie eller Obama med sig som säkerhet.
 
Det första han gjorde var att halvställa sig och snurra runt. När vi sen kom ut i sommarhagen så höll han på att hoppa på Tompa för att han inte ville gå i ett lerigt parti. Vi övade på att styra och på halt-skritt och jag kände verkligen hur uttråkad han var, han bara letade efter något att busa över.
Vi gick ut på gräsvägen mot skogen och travade en bit. Från ingenstans så tvärnitade han, ställde sig ganska högt på bakbenen och snurrade runt och tappade nästan balansen. Jag skulle ljuga om jag säger att jag inte blev lite skakis. Vi travade en bit till innan vi skulle gå genom en vattenpöl. Chilli kände inte för att bli blöt om fötterna så han hoppade över istället, haha !
Vi travade en bit hemåt och två gånger låtsades han bli rädd för något och kastade sig åt sidan med något som kan liknas vid ett galoppsprång som följd. 
 
Ja, framtiden med honom kommer bli långt ifrån tråkig 😂 
 
Tyvärr var det bara Chilli som blev riden idag för vädret har vart riktigt dåligt. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0