Dagens ridpass - Sannie & Obama

Dagens ridpass med Sannie gick riktigt bra.
Evelin klippte henne i morse så hon var ruskigt pigg i början av ridpasset. Hon fick galoppera av sig sin överskottsenergi och sen kunde vi arbeta.
Skritten och traven var ganska bra från början men galoppen fick jag kämpa med. Hon bet sig inte fast lika mycket som igår men hon ville gå ifrån mig hela tiden. Så jag fick vara riktigt konsekvent med att hon skulle ta mina halvhalter och gjorde så många halvhalter att jag till slut fick mjölksyra i axlarna. Men det gav resultat och på slutet kunde hon galoppera avslappnat och samlat i båda galopperna och i en lägre form än jag någonsin fått henne i förut. Det är en härlig känsla när bitarna börjar falla på plats !
 
När jag kom hem red jag Obama på grusvägen. Han fick trava lite längre än tidigare ridpass och han kändes fin och lyhörd. Jag hoppas verkligen att den känslan håller i sig.
Jag har mockat stallet och strax ska jag hämta halm så att jag kan göra klart det sista och ta in hästarna. 
Imorgon slutar jag kl 16 och hoppas hinna rida Obama. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0