Dagens ridpass - Chilli & Sunnie

Chilli longerades på ängen. Sist jag longerade honom så blev han störd av något och surade ihop. Därför ville jag göra det lätt och roligt för honom idag. Han fick massor med beröm och godis och vi höll på i knappt 10 minuter i skritt och trav. En enda gång försökte han bråka men han kom ur det tankesättet direkt. 
När jag kan få hjälp av någon i helgen så tänkte jag hänga på honom igen.
 
Sunnie joggades på grusvägen. Vi arbetade mycket i skritt så hon skummade i munnen och var mjuk och lätt i handen. Det gjorde att hon blev fin även i traven.
Vädret var underbart och jag satt bara och njöt.
 
 
Gammal bild på min fining. Kolla öronen 😍
 
Imorgon är jag ledig och ska hinna rida Sunnie och eventuellt longera Chilli. Tompas nya bil ska besiktigas och på eftermiddagen ska jag hjälpa Malin att köra sina hästar till deras nya stall.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0