Mål September

Nu är det dags för lilleman att växa upp och känna på vuxenlivet. Tänk, det känns som igår han föddes och jag tyckte det var sååå långt kvar till inridning. Nu är det dags ! 
 
Jag har longerat honom med tömkörningsgjord två dagar i rad och det går bättre och bättre. Han vill fortfarande pröva mig emellanåt och då gäller det att hålla hårt i linan. Som tur är så är han inte så stark ännu så jag har fortfarande något att sätta emot. 
Han verkligen letar anledningar att bli "rädd" eller arg, så han reagerar olika på allt hela tiden. Och han kan gå i en sömnig trav för att i nästa sekund explodera rätt upp i luften. Han har vart väldigt lätt i framdelen ända sen han var liten och det verkar inte direkt försvinna. Detta kan bli en spännande inridning 😉
 
Jag tänkte sätta upp rimliga månadsmål för Chills.
Innan september är slut så ska longeringen fungera som den ska i skritt/trav/galopp och så ska han vara sadelvan. Det känns inte allt för svårt och skulle det kännas väldigt lätt så kanske vi till och med kan ta nästa steg redan i september.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0