Hovslagaren

Idag har jag haft min lediga tisdag och jag har spenderat den ganska lugnt. Hästarna kom ut vid 5 och sen tog jag sovmorgon till 9, så skönt !
 
Vid lunch kom hovslagaren och gjorde hästarna fina om fötterna. Obama fick på sig en heltäckande sula på framhovarna. Han är så himla ömfotad och tar inte för sig när vi rider på grusvägen. Jag hoppas att detta ska skydda hans sula så att jag kan få fram hans fina steg. På bak så fick han vanliga snösulor och så har jag broddat honom runt om så nu är vi good to go.
 
 
Jag promenerade en sväng med Sunnie och Obama och sen longerade jag Obama på den lilla vallen utanför stallet. Han såg fräsch ut men hade humör idag så det var nära att jag fick två broddhål i benet.
Nu ska jag och Tompa strax hämta halm till hästarna och sen laga kvällsmat.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0