Obama

En kort uppdatering om Obamas ridpass dom senaste dagarna:
 
I torsdags longerade jag honom. Då hade han vilat några dagar så han var pigg men höll sig ändå i skinnet. 
I fredags joggade jag honom i skritt och trav på grusvägen. Vi jobbar just nu mycket med halter där jag är noga med att han ska stå stilla och bibehålla formen tills jag ber honom att skritta igen. Vi rider också mycket tempoväxlingar för att få honom att bli kvickare igen, han har tyvärr tappat det under vilan. 
I lördags red jag honom barbacka i sommarhagen. Han är vinglig emellanåt så det var bra balansträning för mig. Vi red en åttvolt och jag märkte att han har svårt för omställningen så det ska vi träna vidare på. Annars var han fin.
Igår promenerade vi en sväng i skogen. Obama är otroligt känslig för lukter och i vår skog går det både vildsvin, älgar, rådjur och hjortar. Så halva vägen stannade han varannan meter och andra halvan gick han med huvudet i vädret och blåste högt genom näsborrarna, haha ! Han har blivit bättre att leda dock, nu har han hyffsad koll på mitt space och försöker inte gå ifrån mig. 
 
Idag har jag inte bestämt hur han ska motioneras än. Men det känns bra att vi äntligen är på gång igen !
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0