Söndagsmorgon

Jag har startat min söndagsmorgon i stallet och som vanligt när jag gör det så frågar jag mig själv varför jag inte gör det oftare. Det ger en så härlig start på dagen och jag fylls med bra energi.
Jag har lyssnat på två avsnitt av ridpodden, ett som handlade om bett/hjälptyglar och ett om ridning av unghästen. Så intressant ! Tack för tipset, Ellinor 👍
 
Hästarna fick komma ut lite senare idag. Det blåser storm och regnar på tvären, det sänker väl min härliga energi lite, haha. Jag lär ju sitta på två pigga hästar när det är dags för ridning senare.
Sannie ska få komma ut i skogen och Obama ska joggas på grusvägen. Obama longerade jag igår och hela han bara lös bus. Han valde själv galopp några varv och jag lät honom gå, jag tänker att han behöver göra av sin energi någonstans. Han var ändå duktig och sänkte huvudet och slappnade av på slutet så vi fick ut något positivt när han hade busat färdigt. 
 
Nu ska jag äta frukost och sen ta tag i ridningen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0