Första galoppen 👏

Usch och fy ! Sen i lördags har jag legat i magsjuka och har knappt gÄtt frÄn soffan. Att mocka har vart en pina och ridning har inte ens vart i mina tankar. 
 
DÀremot sÄ var jag med Chilli i ridhuset pÄ dagen pÄ lördagen. Han Àr som vanligt vÀldigt cool att ha med sig och eftersom Tompa försvann ivÀg pÄ annat hÄll sÄ fick jag lasta ur och sadla honom sjÀlv. Inga problem !
 
Jag longerade honom nÄgra varv i linan innan jag satt upp. Han var tittig i ena hörnet dÀr det bland annat stog en skottkÀrra och sockerbitarna jag hade plockat fram (till hopptrÀningen jag skulle hÄlla efter ridningen som aldrig blev av) var lite lÀskiga. 
Utöver det sĂ„ skötte han sig exemplariskt och vi galopperade faktiskt för första gĂ„ngen ! SjĂ€lva fattningen tog nĂ„got varv innan han förstog men det Ă€r ju inte konstigt. Han har trevliga gĂ„ngarter och det ska bli sĂ„ roligt att fortsĂ€tta jobba med honom 😊
 
PÄ slutet av ridpasset kom Ann in med tvÄ av sina unghÀstar. Han var lite nyfiken pÄ vad det var för nÄgra men höll sig lugn och fokuserade pÄ mig. 
 
 
 
 
 
 
 
Han ser sĂ„ liten ut 🙈
Filmklipp finns pÄ min Instagram.
 
Tanken var att jag skulle hÄlla hopptrÀning för tjejerna och Àven hoppa Frank efter jag ridit Chilli. Men pÄ vÀgen till ridhuset sÄ ramlade mamma av och Alice tappade Rut sÄ bÄda hÀstarna kom lösa. IstÀllet för att springa hem sÄ sprang dom till skogen sÄ vi var ex antal personer som sprang/Äkte runt och letade hÀst i ca en timme. Som tur Àr klarade sig bÄde hÀstar och ryttare utan nÄgra skador men nÄgon hopptrÀning blev det inte.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0