Veterinär

Igår hade jag ute veterinären. Sunnie behövde vaccineras inför fölningen och jag passade på att vaccinera Chills samtidigt. Han fick även en B-vitaminspruta (för att hjälpa till med fällningen) och en tandkoll.
 
Han hade jättefina tänder, jag kollade själv och det är sådär jag har lärt mig att bra hästtänder ska se ut. Och inga vargtänder hade han heller. Så skönt att veta och att vi kan starta inridningen med bra förutsättningar. 
Han höll dock på att tappa två kindtänder varav veterinären lätt kunde dra loss den ena. Den andra satt hårdare men kommer släppa av sig själv, förhoppningsvis utan problem. 
 
 
 
 
Trött, sederad kille. Tänk om han kunde vara lite mer såhär i vardagen 😂
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0