Dagens Chills

Jag måste bara skryta lite om min fina 3åring !
 
Idag lastade vi och åkte till mamma för att rida med mamma och Alice i skogen. Tompa hjälpte mig att lasta här hemma och efter en titt gick han på med en gång.
Han stog som vanligt snällt på transporten och fick stå en liten stund när vi kom fram. Där lastade jag ur själv och sen hjälpte mamma mig att hålla honom när jag sadlade.
Jag longerade honom typ fem varv innan jag satt upp. Han har vilat i tre dagar så jag trodde det skulle krypa i kroppen på honom, men han gjorde inget större väsen av sig så jag hoppade upp. 
Han skötte sig super hela ridturen och stog still snällt när Tompa skulle fota oss. Han kunde gå ifrån dom andra med lite övertalning och blev inte orolig när dom andra gick ifrån honom.
Vi passade också på att ta våra första språng över två stockar och förutom att den första var lite läskig så var det heller inget märkvärdigt. Han var dock trött när vi skrittade hemåt, trots en relativt kort tur, så han hade nog mycket att tänka på.
 
När vi kom tillbaka så sadlade jag av honom och lastade honom själv och han gick på med en gång. Så duktig !
Det finns en filmsnutt på min instastory om ni vill se första skuttet.
 
 
 
 
 
 
 
Han blev dock lite arg när jag bad honom att backa ett steg och stampade i backen 😂
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0