Sannie & Chills

Idag åkte jag till Sannie efter jobbet. Vi red markarbete i paddocken med tre studs över medellinjen.
 
Jag provade ett nytt bett, ett beris. Rakt, mjukt gummibett med bettskivor. Det kändes som hon trivdes ganska bra med det då hon började skumma nästan med en gång och jag gillade känslan jag fick på det. Hon var fortfarande lite stark i galoppen men det är nog mest för att hon inte har styrkan där än.
Studsen gjorde hon bra, hon var i och klonkade någon gång när jag la henne konstigt. Men det märks att det är hennes favoritövning och hon gjorde bytena klockrent. Vi fick även till två fina byten från vänster till höger utan någon bom alls. Till vänster har hon svårt för fortfarande men jag tvekar inte på att det sitter snart också.
 
Chills och jag tog en promenad i skogen idag istället för en ridtur. Dels för att han inte bara ska ha negativa upplevelser med mig och dels för att få lite moraliskt stöd från marken. Det var inget konstigt alls men han tydde sig lite till mig. Så framöver när vi rider i skogen får vi nog ha med oss sällskap några gånger så han känner sig trygg. Däremot ska jag prova honom på grusvägen och se om samma situation uppstår där.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0