Första träningarna !

Jag är alldeles för dålig på att dokumentera Chills utveckling (och livet i övrigt) här och det kommer jag ångra sen.
Jag är mer flitig med uppdatering på Instagram så ni får gå in där om ni vill följa oss mer, Emelie_S.
 
Chills var i alla fall på sin första dressyrträning i lördags. Vi började introducera skänkelvikning i trav och så red vi mycket övergångar, volter och rakriktning innanför spåret. Vi fick också jobba med att han ska acceptera min hand och slappna av i nacken. Mycket nyttigt och även om jag inte var nöjd direkt efter träningen så tog det oss i alla fall upp ett trappsteg. När jag har ridit honom efter träningen så har han börjat arbeta mer och är mer framme för skänkeln. Det är det roligaste med unghästar, att dom utvecklas så mycket för varje ridpass !
 
Imorgon ska han på sin första hoppträning för Sten och jag får väl återkomma med hur det gick 😊
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0