Gårdagens Chills

En vanlig seg tisdag, ganska jobbig dag på jobbet. När jag kom hem la jag mig och sov i 30 minuter bara för att kunna starta om. 
 
Nu har jag precis kommit in från stallet. Chills har en vilodag idag då vi var i ridhuset igår. Det går verkligen inte jämföra att rida ensam och att rida i grupp med Chills. Igår var han så duktig och hade en helt annan framåtbjudning, förutom när han ville till dom små söta ponnysarna i andra delen av ridhuset i början av passet. Vi kunde ha en bra galopp utan någon större ansträngning, jag hade en bättre sits och han kollade knappt på räcket vi hade satt upp.
 
Vi började med att travhoppa och igår fattade han vad han skulle göra med en gång. Sen hoppade vi ett räcke med galoppbom och ett galoppsprång till räcket. Där fick han ta i och anstränga sig då han fick lite trångt på tre meter. Efter att ha övat galoppfattning från skritt och sen styrkehoppning på det så blev han trött efter några språng. Då avslutade vi med att rulla i en stor galopp några varv i båda galopperna. 
Det är konditionen vi behöver jobba upp nu så framöver blir det mycket trav och galopp ute på grusvägarna !
 
 
 
 
Han börjar snygga till sig 😍
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0