Lokal Vara 18/5

Idag var det äntligen dags för Chills lokaldebut. Det blev på hemmabanan i Vara och vi startade en 80 cm.
 
Han var cool med allt runt omkring. När vi var i väg på P&J hos Elfstrands Häst förra helgen flög han i luften för allt och inget, så det var skönt att han höll sig på alla fyra benen idag. Däremot hoppade han bättre förra helgen.
 
Jag red fram ganska kort tid eftersom han inte har så bra ork än. Med facit i hand skulle vi kanske hoppat några fler språng på framhoppningen men vi lär oss efter hand.
 
På banan tjurade han ihop lite vid ingången vid startsignal men kom sen igång bra. Vi rev 1an för att vi kom för nära och sen även 2an, då Chills fokuserade på annat. Som följd tappade vi rytmen och han drog till vänster så vi fick lägga en volt till 3an som låg på linje med fem galoppsprång efter 2an. Resten av banan gjorde han kanon och gjorde flera fina språng. Och bäst av allt; han har börjat tycka att hoppning är riktigt roligt ! Han hade en fantastisk inställning på banan idag och det glädjer mig. 
 
Jag är hyffsat nöjd med min ridning. Jag behöver checka av lite mer med halvhalter så vi inte kommer så nära inpå hindren men just nu fokuserar jag mest på att vi ska ha roligt och hitta en bra galopp, vilket jag tycker att vi lyckades med idag. Och jag är supernöjd med Chills 💕
 
Film finns på min Instagram och jag bjuder här på några bilder som Katarina Johansson fotade:
 
 
 
 
 
 
 
Nöjd och glad häst och ryttare !
 
Och här får ni bilder på språnget på 2an, som inte gick som jag planerat, haha !
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0