Vintervila

Nu var det precis dressyr och jag får säga att det gick ganska bra idag.

Sunnie var spänd och slappnade aldrig av helt, men tack vare det fick hon en otrolig spänst i steget !
Vi började som vanligt att rida på stora mittvolten i trav. Sen red vi rakt upp på medellinjen och den fick vi till riktigt bra några gånger med. Och så red vi lite skänkelvikningar och ökningar. 
I galoppen tränade vi lite inför programridningen nästa vecka, dvs fatta galopp vid M, 15-metersvolt vid B, galopp på kortsidan och sen mellangalopp på andra långsidan.

Resultatet med Sunnie blev ganska bra, men som sagt skulle jag vilja att hon slappnar av lite mer. Hon fick under sitt vänstra bakben idag med, och det känns riktigt bra att det börjar lossna mer och mer.

På torsdag har vi gästträning för Björne Carlsson och efter det ska jag trappa ner Sunnie arbete lite så hon får ta det lite lugnare nu i vinter. Jag tror inte att jag ställer av henne helt utan kommer rida henne varannan dag och bara jogga lite. Hon är såpass pigg och överladdad som det är ändå, så hon behöver inte vila helt.



Jag och Sunnie för lite mer än 1 år sen. Det har häntmycket sen dess :) 


Kommentarer
Postat av: susanna

hihi, va hon ser liten och tanig ut där ><

2009-12-09 @ 11:26:52
URL: http://susannafalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0