Dagen innan tävling

Hej.

Förlåt för urkass uppdatering men jag har haft alldeles för mycket att göra och jag har vart jättetrött på kvällarna efter praktiken. Sunnie har blivit lidande och har inte alls gått hårt denna veckan.
Men jag kände nu i slutet av veckan att jag börjat komma in i rutinen lite och har inte haft fullt så ont i ryggen som i början av praktiken. 

Denna veckan har gått väldigt fort men jag har hunnit med en hel del !

Titius, 2½-åringen på praktiken, har nästan helt fattat det här med longering med sadel och träns så nästa vecka ska jag börja hänga på honom.

Titius



Hiawhata, halvblodet, har jag hunnit träna dressyr för tränare med och han är jättefin att rida när han slappnar av. Ska förhoppningsvis komma ut och tävla några Clear Rounder med honom mot slutet av praktiken. Så har ni något förslag på en bra träningstävling (både hopp och dressyr) så skriv ! ;)

Hiawhata



Bleki, islandshästen, har blivit mycket mer lösgjord och är inte alls lika stel.

Plus att jag städat och röjt i stallet och sadelkammaren.

Ja, än sålänge så är det bara dom hästarna jag har hållt på med, men snart är det dags att vänja av ett av fölen och då ska jag påbörja inridning av det stoet.


Nu är det dagen före tävling i Lilla Edet och det sköna är att jag inte alls är nervös. Det har blivit bättre och bättre med nervositeten det sista. Nu blir jag bara otroligt taggad istället !

Så imorgon kl. 07.00 ska bilen rulla från gårdsplanen. Jag ska upp och fodra vid halv 6 och om jag ska orka upp då får jag gå och lägga mig nu.

Önska mig lycka till ! ;)


Kommentarer
Postat av: susanna

vad fin Hiawatha va :) ser ut som ett höghus dock, men fin :) <3

2009-10-09 @ 22:08:41
URL: http://susannafalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0