Tävlingsresultat

Hej :)

Förlåt för en otroligt kass uppdatering men samma som sist, jag har aldrig tid eller ork att sitta vid datorn.
Förhoppningsvis blir det bättre när jag kommer tillbaka till Kba, det brukar det bli ;)

Tävlingen då.

Jag körde nästan hela vägen dit, byttes av med mamma efter Trollhättan. Det kändes ganska mäktigt får jag säga och nästa gång åker nog jag och Tompa själva :)

Väl framme blev jag först lite skeptisk. Jag har alltid gillat Lilla Edet annars, men nu blev jag lite tveksam. Det kvittade vad du frågade i sekretariatet, de hade inte svaret på någonting. Så jag visste inte när jag skulle starta eller någonting förrän en bra bit efter kl. 09.00 då klassen började.

Men vi gick banan och det var roliga linjer och underlaget kändes fint.

Så tog vi ut Sunnie och hon var verkligen taggad till 1000 ! När jag suttit upp for hon runt och var rädd för precis allting. På framhoppningen hoppade hon kantiga språng och vek benen åt sidan ist för att dra upp dem ordentligt.

Man ska ju aldrig gå in på banan med negativa tankar men jag tänker inte ljuga. Jag trodde att vi skulle stanna ut oss.
Jag gjorde det bästa av situationen, kom in på banan, satte upp en bra galopp och vips så var det som att sitta på en helt annan häst !
Hon sög tag i hindrena och hoppade bra med ryggen.
Och sen likadant om inte bättre i andra klassen.
Underbara häst ♥

Resultat:

90cm - 0 fel

1m - 0 fel


Så det var en väldigt lyckad tävlingsdag, bilderna kommer upp någon annan dag. Jag köpte t.o.m ett kort på mig och Sunnie på tävlingsplatsen. 

Annars har det inte hänt så mycket.
Sunnie blev vaccinerad igår så hon får ta det lugnt med lite skritt och kanske lite joggning denna veckan.

Jag tränade Hiawatha för Gisela igår, hoppning, och han var jättefin. Han hoppar med lite hängande bak bara, synd för han är jättefin i övrigt. Bilder från träningen kommer också upp någon dag.
På tisdag har Gisela Pay And Jump i sitt ridhus här ute i Jonslund och då ska jag vara med med Hiawatha och hoppa typ 50 - 60cm.

Vill du också vara med ?
Gå in på: www.stallsvenstorp.com för mer info !

Och nästa helg är det Clear Round i Essunga och dit ska vi också försöka åka. Antagligen samma höjder där.

Nej, nu blev det ett väldigt långt inlägg. Ni får läsa det i etapper ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0